Viime päivinä olen ajatellut vaikka mitä tai en oikeestaan yhtään mitään muuta kuin PENTUA! Tai jos Tarjaa siteeratakseni niin Tassu and SEX=) Levoton nainen!!!

Pentu tilanne pähkinänkuoressa! Viime kirjoituksessa kirjoittelin vaihtoehto B:stä niin olkoon tämä nyt sitten vaihtoehto C ( Kiitos Sarin, ihana et oot olemassa). Sari (Jompen siskon omistaja) soitti minulle yhtenä kauniina iltana ja kertoi että yks merle narttu on astutettu jenkki uroksella siellä jossain heillä päin(pohjosessa)! Minä menin siltä seisomalta nettiin ettimään tämän kennelin tietoja. Kuinkas ollakaan sieltähän löyty vaikka mitä mukavaa. Tää kyseinen narttu mikä on astutettu niin sen taustalla on samoja koiria kuin Jompella. Ja se uros oli hieno, mahtava, upee....... sanat ei riitä kertomaan sitä tunnetta.

No sitten pääsi tää mun neuroosi PRA valloilleen. Koska Jompen ukin pennulla on PRA ja tää narttu on samoista linjoista niin mitä mä teen. Seuraava päivä meni taas istuessa netissä ja lueskelin kaikki mahdolliset tiedot PRA:sta. Tulin sit siihen tulokseen et jos uroksen puoli on terve niin mikä ettei. Siinä ei oo sillo mitään pelättävää ja se onkin jännä et mistä johtuu että tuolta rapakkojen takaa tulee nää terveemmät yksilöt!!!

Sit seuraava askel! Kait mun on rohkaistava mieleni ja otettava yhteyttä kasvattajaan. Yritinkin soittaa hänelle, mutta ei vastannut. Loppujen lopuks olin soittanut väärään numeroon=()() Yhteys piti saada tavalla tai toisella. Laitoin hälle s.postia, vaikkakin ekaks epäröin, kun en oo mikään hyvä näissä kirjotus hommissa. Aattelin vaan etten mokaa koko juttua! Siinä postissa kerroin taustoistani ja harrastuksista ym. normi löpinöitä. Ei kauaa menny kun kasvattaja laitto viestii ja sano olevansa töissä ja pääsee illalla 20.00. Lupasin sit soittaa........

....... oli muuten pitkä ilta! Sit kun lopulta saatiin puhelimet toimimaan ja päästiin puhe yhteyteen niin tekstiä tuli molemmista suunnista. Yhteinen sävel tuntui löytyvän aika nopeasti! Kasvattajan kertoessa koirista, jotka muuten molemmat uros ja narttu ovat hänen omia, niin entisestään vahvistu tunne et oisko tää mun juttu. En ilmeisesti ookaan mikään hirvittävän huono kirjottamaan, kun sen mun s.postin perusteella tää kasvattaja ois ollu jo valmis mulle koiran myymään! Se oikeesti tuntu enemmän kuin hyvältä. Juteltiin joku tunteroisen verran ja luvattiin olla yhteydessä!

Sit sytty taas vihree lamppu! Laitoin Lindalle jenkkeihin viestiä kysyäkseni häneltä tietääkö tämän uroksen taustoista ja kuinkas ollakaan tiesi ja hyvin tiesikin. Hänellä itsellään on ollut näistä taustoista hyvä lammaspaimen ja on edelleen alle vuoden ikäinen narttu. Muistakin koirista hän tiesi ja jos ei ite tiennyt niin tiesi että hänen ystävänsä tykkäävät. Nyt pomppas! Eiku vaan paranee!

Ollaan tän kasvattajan kanssa oltu yhteydessä jonkin verran eli melkein päivittäin=)

Sit mikä parasta. Oon aina auton ikkunasta nähny, kun joku vanhempi rouva taluttaa kaunista tosi kaunista trikki urosta(tai urokselta se näytti).  Alkuviikosta kun olin koirien kanssa lenkillä niin törmäsin tähän kyseiseen pari valjakkoon ja se koira oli kaunis ja luonne niin avoin ja sosiaalinen, ihana ym. Sen koiran ulkonäkö oli just sitä mistä minä tykkään. Aikamme siinä juteltiin ja se kertoi omia taustojaan ja mistä oli koiran ostanut ym. ym. Laitoin sitten tälle kasvattajalle viestii et tietääkö tätä koiraa. Hän oli ottanut oman narttunsa kasvattajalta selvää(sama kasvattaja näillä molemmilla) kuka tämä koira on. Kuinkas ollakaan se koira mitä olen salaa ihaillut auton ikkunasta on tämän nartun (joka on astutettu) täys veli! Mullahan meni aivan pasmat sekasin kun tämän kuulin! Tää ei voi olla enää tottakaan!

Sanoinkin tässä joku aika sitten, että minun haaveena olisi jenkki sheltti tai Jompen poika! Nyt jos kaikki menee tämän pentueen kohdalta hyvin niin siellä ois sitä jenkkiä ja ois myös Jompen sukua! Taival on vielä pitkä ennen kun mistään voi olla varma! Narttu rtg kuvataan kahden viikon kuluttua ja sit selviää jo jotain ja h-hetki pitäs olla maaliskuun alussa. Uros varaus listalla siellä on yksi trikki uros ennen minua, mutta minulle ei värillä ole mitään väliä! Tää on niin jännää ettei voi sanoin kuvailla. Täytyy vaan pitää pää kylmänä ja odottaa!

Nyt kun miettii elämää 6kk taaksepäin niin tähän mahtuu jos jonkinlaista pentu viritystä, mutta nyt voin sanoa että tässä on se mitä olen etsinyt ja kauan. Ehkä se olikin vaan kohtalo ettei se Jenkeistä tuonti onnistunutkaan! Ainahan ei osaa kaikesta ajatella positiivisesti niin olen myös miettinyt asiaa että entäs jos ei pentuja ole tai sieltä ei synnykään uroksia.........  se on sitten sen ajan murhe. Aika näyttää mitä tuleman pitää. On tämä ollut kaiken kaikkiaan tosi kasvattava kokemus. Koskaan en olis itsestäni uskonu että on sellaisiakin yhdistelmiä mitkä ei minua kiinnosta, mutta niin se vaan on! Terveys ja luonne on ne mitkä minulle on kaikkein tärkeimmät asiat! Ja siitä lähetään... Nyt vaan odotetaan, odotetaan, odotet..............................................................

Tulipahan taas löpistyä!

Viikonloppuna ois tarkotus lähtee taas agi-treeneihin Valtimolle. Siitä lisää sitten!

Mirva ja vatsan väänteet